تایتل قالب
تلاشی در راستای رشد اقتصادی نوآوری محور با رویکرد خط مشی گذاری نوآوری


عنوان کامل کتاب “دولت کارآفرین؛ نقد اسطوره‌های بخش خصوصی در مقابل بخش عمومی” است.

کتاب حاضر به بررسی نقش دولت در نوآوری و رشد اقتصادی می‌پردازد و بی­‌شک یکی از مهم‌‏ترین کتاب‏‌هایی است که در این زمینه در سال‌های اخیر منتشر شده است. این کتاب تحسین‌­های مجلات معتبری مانند فایننشیال تایمز و اکونومیست و اندیشمندان سرشناسی مانند ریچارد نلسون و دنی رودریک را برانگیخت و با استقبال جامعۀ دانشگاهی و سیاست‏‌گذاران روبه‏‌رو شد.

نویسندۀ کتاب به‏ خوبی شرح می‌دهد که مکانیسم بازار به‏ تنهایی قادر به ارتقای نوآوری نیست و همکاری بخش خصوصی و دولت در این میان ضروری است. مازوکاتو همچنین نشان می‌دهد که حتی در زمانی که بحث جادوی بازار از سوی آمریکا در سطح جهان تبلیغ می­‌شده است دولت این کشور در اقتصاد نقش فعالی ایفا می‌کرده است. با توجه به این مسئله کتاب حاضر برای اندیشمندان و سیاست‏‌گذاران ایرانی حاوی نکات ارزنده‌­ای است و نشان می­‌دهد تنها با تکیه بر مکانیسم بازار و خصوصی‌سازی نمی­‌توان به رشد اقتصادی دست یافت.

در مجموعۀ «توسعه و اندیشه» که کتاب حاضر سومین اثر آن است، تلاش خواهد شد مکاتب مختلف اقتصادی از جمله اتریشی، نهادی، مارکسیستی، شناختی و رفتاری معرفی شود و مورد بحث قرار گیرد و موضوعات مختلفی مانند عدالت، آزادی، توسعه، کارآفرینی، اقتصاد دانش‏‌محور، مباحث بازار پول و سرمایه، نقش دولت در توسعه و غیره از نگاه این مکاتب بررسی شود.

همچنین جهت مشاهده ویدئوی مربوطه می‌توانید به این لینک با عنوان “دولت سرمایه‌گذار، مخاطره‌جو، نوآور” مراجعه کنید.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

محمدعلی صادقی کیا