تایتل قالب
تلاشی در راستای رشد اقتصادی نوآوری محور با رویکرد خط مشی گذاری نوآوری


افرادی که قصد دارند در زمینه نوآوری های فناورانه پژوهش کنند و یا فعالیت عملی داشته باشند، شناخت حوزه ی فناورانه مورد علاقه، جزء اولین قدم های آغازین است.

در این راستا، در پست پیش رو به توضیح مختصر زمینه های مختلف فناورانه می پردازیم.


فناوری مکانیکی:

 فناوری مکانیکی شامل طراحی، تولید و کاربرد ماشین هایی مانند ساعت کوکی است که در آنها از فناوری الکتریکی یا رایانه ای استفاده شده است.

 

فناوری شیمیمایی:

منظور از فناوری شیمیایی، نوعی فناوری است که در آن مواد خام به اجسامی مفیدتر همچون پلاستیک، دارو یا لوازم آرایشی تبدیل می شوند.

 

فناوری الکتریکی:

فناوری ای که با مدارها و تجهیزات برقی سروکار داشته باشد، به فناوری الکتریکی (برقی) معروف است. این نوع فناوری اغلب در طراحی و ساخت دستگاه ها و شبکه های انتقال قدرت مورد استفاده قرار می گیرد.

 

فناوری دیجیتالی:

در فناوری دیجیتالی، اطلاعات با استفاده از ترکیب صفر و یک برای نمایش دادن کلمه ها و تصویرها، ثبت می شوند. با این سیستم می توان اطلاعات بسیار زیادی را فشرده کرد و در یک فضای کوجک جا داد.

 

فناوری زیستی:

این اصطلاح به نوعی فناوری مربوط می شود که اساس آن علم زیست شناسی است؛ یعنی مطالعه اجسام جان دار. از فناوری زیستی به طور عمده در کشاورزی و تولید مواد غذایی استفاده می شود. مهندسی ژنتیک زیر مجموعه ی فناوری زیستی است.

 

فناوری پزشکی:

هر چیزی (از قبیل ابزار، ماشین، فرآیند یا ماده) که برای تشخیص، مشاهده، درمان، جلوگیری از بیماری یا جراحت مورد استفاده قرار می گیرد در زیرشاخته فناوری پزشکی است.

 

فناوری اطلاعات:

مطالعه، طراحی و استفاده از سیستم اطلاعاتی الکترونیکی به فناوری اطلاعاتی معروف است. فناوری اطلاعات، ماشین هایی را چون رایانه (سخت افزار) و برنامه های آن (نرم افزار) را شامل می شود.

 

فناوری نانو:

علم جدید قادر به ساخت مواد، اجسام و ماشین های ساده ای است که آن قدر کوچک اند که با میکروسکوپ معمولی هم به سختی دیده می شوند. از فناوری نانو در ساخت محصولاتی چون کرم های ضد آفتاب و منسوجات نیز استفاده می شود.

 



ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

محمدعلی صادقی کیا